Krasnal II
10 grudnia w Niepublicznym przedszkolu “KRASNAL II” - przy ulicy Owocowej 6 cała sala pękała w szwach...Warsztaty, zorganizowane przez dr n. farm. Marcina Mandryka Kierownika Katedry Dietetyki WSNS w Lublinie są programem pilotażowym przeprowadzanym w lubelskich przedszkolach. Gościem specjalnym spotkania była Miss Urody Życia 2009 – Wiera Dziemieńczuk, która zbierała pieniądze na Fundację Mali Szczęśliwi im. Janusza Korczaka zajmującą się niesieniem pomocy niepełnosprawnym dzieciom. Tutaj należą się duże podziękowania dla dyrektorów przedszkola Pani Moniki Szust i Pana Stanisława Szusta, którzy nie pierwszy raz hojnie wsparli Fundację.
I tym razem na warsztatach nie zabrakło atrakcji, każdy z gości mógł bezpłatnie zmierzyć sobie ciśnienie. Przyszli lekarze - Pani Ewelina Grywalska, Karolina Radomska i Pan Adam Makuch, mieli pełne ręce roboty - chętnych do pomiaru było bardzo wielu. Salon INCANTO przygotował interesujący pokaz fryzjerstwa metodą Termocut. Pani Edyta Czarnecka właścicielka salonu w bardzo ciekawy sposób zapoznała słuchaczy z nową metodą strzyżenia, oraz udzieliła cennych wskazówek jak dbać o włosy.
Po krótkim wprowadzeniu rozpoczął się cykl wykładów, które przybliżyły rodzicom problemy związane z nadwagą, otyłością oraz złym odżywianiem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudził wykład Pani psycholog Pauliny Siembidy - “Świat reklamy widziany oczami dziecka”. Pani psycholog poruszyła zagrożenia, jakie niesie reklama często niezdrowych produktów spożywanych przez nasze dzieci. Przedstawione podczas prezentacji informacje dają dużo do myślenia... Nasze dzieci spędzają ok. 4 godzin dziennie przed telewizorem, większość ma swój telewizor w sypialni. Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ swój wolny czas spędzają leżąc, mają mało ruchu, oglądają reklamy, które zachęcają do jedzenia słodyczy, napoi gazowanych. Każda taka reklama wytwarza w dziecku chęć i potrzebę posiadania prezentowanej rzeczy lub produktu. Nasze dzieci nie zdają sobie sprawy z manipulacji zawartej w reklamie, którą odbierają bezkrytycznie. Reklamy są tak tworzone, aby wykorzystać fazy rozwoju oraz słabe punkty dziecka. Najnowsze dane donoszą, że związek pomiędzy reklamą a produktem w sklepie dostrzega: 40% dwulatków, 60% trzylatków, 84% czterolatków, 88% pięciolatków. Reklama zniewala umysły, lansuje wzorce, wpaja fałszywy model wychowania, daje wypaczony obraz rzeczywistości, wpaja fałszywy model wychowania i jest źródłem konfliktów.
Między wykładami Dyrektor przedszkola „Krasnal II” Pani Monika Szust przeprowadziła losowanie cennych nagród ufundowanych przez sponsorów: Sklepy ADA i ADAM, Antidote Streetwear, Beverly Hilss Video, Euro-Med, INCANTO, Lea, Vorwerk.
Po wykładach Pani Elżbieta Ładosz przedstawiciel firmy Vorverk „wyczarowała” dietetyczne dania za pomocą urządzenia – Thermomix – niezastąpionego w każdej zdrowej i smacznej kuchni.Po krótkim wprowadzeniu rozpoczął się cykl wykładów, które przybliżyły rodzicom problemy związane z nadwagą, otyłością oraz złym odżywianiem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudził wykład Pani psycholog Pauliny Siembidy - “Świat reklamy widziany oczami dziecka”. Pani psycholog poruszyła zagrożenia, jakie niesie reklama często niezdrowych produktów spożywanych przez nasze dzieci. Przedstawione podczas prezentacji informacje dają dużo do myślenia... Nasze dzieci spędzają ok. 4 godzin dziennie przed telewizorem, większość ma swój telewizor w sypialni. Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ swój wolny czas spędzają leżąc, mają mało ruchu, oglądają reklamy, które zachęcają do jedzenia słodyczy, napoi gazowanych. Każda taka reklama wytwarza w dziecku chęć i potrzebę posiadania prezentowanej rzeczy lub produktu. Nasze dzieci nie zdają sobie sprawy z manipulacji zawartej w reklamie, którą odbierają bezkrytycznie. Reklamy są tak tworzone, aby wykorzystać fazy rozwoju oraz słabe punkty dziecka. Najnowsze dane donoszą, że związek pomiędzy reklamą a produktem w sklepie dostrzega: 40% dwulatków, 60% trzylatków, 84% czterolatków, 88% pięciolatków. Reklama zniewala umysły, lansuje wzorce, wpaja fałszywy model wychowania, daje wypaczony obraz rzeczywistości, wpaja fałszywy model wychowania i jest źródłem konfliktów.
Między wykładami Dyrektor przedszkola „Krasnal II” Pani Monika Szust przeprowadziła losowanie cennych nagród ufundowanych przez sponsorów: Sklepy ADA i ADAM, Antidote Streetwear, Beverly Hilss Video, Euro-Med, INCANTO, Lea, Vorwerk.
Newsletter
Sonda